GABINETY TERAPEUTYCZNE FREDRY 32

ZACZYNAMY OD WRZEŚNIA 2024 😊

Gabinety terapeutyczne dla dzieci, młodzieży i rodzin w Krakowie przy ul. Fredry 32 to przestrzeń stworzona z myślą o wsparciu emocjonalnym, psychologicznym oraz rozwoju osobistym najmłodszych oraz ich bliskich. Nasza oferta obejmuje różnorodne formy terapii, które dostosowane są do indywidualnych potrzeb każdego dziecka i rodziny. W gabinetach pracujemy z dziećmi i młodzieżą borykającymi się z problemami emocjonalnymi, trudnościami w relacjach z rówieśnikami, problemami edukacyjnymi czy problemami w rozwoju motorycznym. Terapią obejmujemy też osoby dorosłe. Nasz zespół to doświadczeni terapeuci, dla których praca jest pasją. Stosujemy różne metody pracy, w tym terapię zabawą, psychoterapię indywidualną oraz terapię systemową, która skupia się na całej rodzinie.

Ważnym elementem naszej pracy jest stworzenie bezpiecznej i przyjaznej atmosfery, w której nasi podopieczni będą mogli otwarcie wyrażać swoje emocje oraz obawy. Pracujemy zarówno z dziećmi, jak i rodzicami, pomagając im lepiej zrozumieć siebie nawzajem oraz budować zdrowe i wspierające relacje.

Gabinety Terapeutyczne Family Project to lokal w nowoczesnym budynku przy ul. Fredry 32 w Krakowie (dzielnica Łagiewniki) składający się z 4 pomieszczeń o nazwach: RADOŚĆ, NADZIEJA, ODWAGA i ZACHWYT, w których będziemy wspierać naszych podopiecznych. Zapraszamy do skorzystania z naszej oferty i odkrycia możliwości, jakie niesie terapia. Razem możemy stworzyć lepszą przyszłość dla Twojego dziecka i całej rodziny.

oferta

Wsparcie logopedyczne

Wsparcie psychologiczne

psychoterapia dla dzieci

psychoterapia dla dorosłych

integracja sensoryczna

Terapia ręki

Gimnastyka korekcyjna

Wczesne wspomaganie rozwoju (WWR)

Terapia pedagogiczna z udziałem psa

PSYCHODIETETYKA

Terapia pedagogiczna

Umów wizytę

Wsparcie logopedyczne

Gabinet logopedyczny dla dzieci i młodzieży to miejsce, w którym oferujemy profesjonalną pomoc osobom z trudnościami w komunikacji, mówieniu oraz rozwoju mowy. Nasza misja to wsparcie najmłodszych w pokonywaniu problemów związanych z mową i językiem, aby mogły swobodnie wyrażać siebie i efektywnie komunikować się z otoczeniem.

Nasza oferta obejmuje:

  • Indywidualna Diagnoza Logopedyczna:
    każde dziecko jest inne, dlatego przeprowadzamy szczegółową diagnozę, aby zidentyfikować specyficzne trudności oraz potrzeby logopedyczne. Diagnoza logopedyczna jest podstawą do dalszej pracy w ramach terapii logopedycznej.
  • Terapia Logopedyczna:
    Oferujemy zindywidualizowane zajęcia terapeutyczne, które są dostosowane do wieku, poziomu rozwoju i zainteresowań dziecka. W zależności od potrzeb, zajęcia odbywają 1 lub 2 razy w tygodniu, czas trwania spotkania uzależniony jest od wieku dziecka/młodzieży.
  • Wsparcie dla Rodziców:
    Zdajemy sobie sprawę, jak ważna jest rola rodziców w procesie terapii. Dlatego oferujemy konsultacje oraz materiały, które pomagają rodzicom w pracy z dzieckiem w domu.
  • Zajęcia Grupowe:
    Prowadzimy także grupowe terapie logopedyczne, które sprzyjają interakcji rówieśniczej oraz współpracy, co pozwala dzieciom rozwijać umiejętności komunikacyjne w przyjaznym środowisku.
  • Programy Specjalistyczne:
    Dodatkowo oferujemy programy dedykowane dzieciom z konkretnymi trudnościami, takimi jak jąkanie, opóźniony rozwój mowy czy problemy z artykulacją.

Nasz gabinet dysponuje nowoczesnym wyposażeniem oraz korzysta z innowacyjnych metod terapeutycznych, które skutecznie wspierają rozwój mowy i komunikacji. Zespół naszych logopedów to doświadczeni profesjonaliści, którzy z pasją i zaangażowaniem pomagają dzieciom w osiąganiu postępów.

Wsparcie psychologiczne

Gabinet psychologiczny to przestrzeń, w której oferujemy wsparcie emocjonalne oraz psychologiczne dla najmłodszych i ich rodzin. Naszym celem jest pomoc w pokonywaniu trudności związanych z rozwojem emocjonalnym, społecznym oraz edukacyjnym, a także stworzenie bezpiecznego miejsca do wyrażania swoich uczuć i myśli

Nasza oferta obejmuje:

  • Diagnoza Psychologiczna:
    Przeprowadzamy szczegółową diagnozę w celu zidentyfikowania trudności, które mogą wpływać na funkcjonowanie dziecka. Wyniki diagnozy pomagają w stworzeniu indywidualnego planu terapeutycznego. W razie potrzeby do diagnozy wykorzystujemy testy psychologiczne.
  • Indywidualna Terapia Psychologiczna:
    Oferujemy dostosowaną do wieku oraz potrzeb dziecka terapię, która może obejmować różnorodne metody, takie jak terapia poznawczo-behawioralna, terapia zabawą oraz arteterapia. Działamy w przyjaznym i wspierającym środowisku, co pozwala dzieciom na swobodne wyrażanie emocji i myśli.
  • Wsparcie dla Rodzin:
    Rozumiemy, że problemy emocjonalne dziecka mogą dotykać całą rodzinę. Oferujemy konsultacje dla rodziców oraz warsztaty, które pomagają w lepszym zrozumieniu potrzeb dziecka i wspieraniu go w codziennym życiu.
  • Trening Umiejętności Społecznych – TUS:
    Prowadzimy grupowe zajęcia, które koncentrują się na rozwijaniu umiejętności społecznych, radzeniu sobie ze stresem oraz budowaniu pewności siebie. Te interaktywne spotkania pozwalają na naukę w grupie rówieśniczej oraz dzielenie się doświadczeniami.
  • Praca z Dziećmi o Specjalnych Potrzebach:
    Specjalizujemy się w pracy z dziećmi z różnorodnymi trudnościami, takimi jak ADHD, autyzm, depresja czy lęki. Nasze metody terapeutyczne są dostosowane do ich specyficznych potrzeb.

Nasz zespół składa się z wykwalifikowanych i doświadczonych psychologów, którzy z pasją i empatią podchodzą do każdego pacjenta. Stawiamy na indywidualne podejście oraz współpracę z rodziną, aby zapewnić jak najlepsze rezultaty terapii.

Zapraszamy do skorzystania z naszych usług. Wspólnie możemy pomóc Twojemu dziecku odnaleźć równowagę emocjonalną i dobrze funkcjonować w codziennym życiu. Jesteśmy tutaj, aby wspierać dzieci i młodzież w ich drodze do zdrowia psychicznego i dobrego samopoczucia.

Psychoterapia poznawczo-behawioralna dla dzieci (do 10 roku życia)

Psychoterapia poznawczo-behawioralna (CBT) to dynamiczna i strukturalna forma terapii, która koncentruje się na zrozumieniu związku między myślami, emocjami a zachowaniami. W przypadku dzieci jest to skuteczna metoda terapeutyczna, która pomaga im radzić sobie z różnorodnymi trudnościami emocjonalnymi, społecznymi oraz zachowaniowymi.

Kluczowe założenia psychoterapii poznawczo-behawioralnej dla dzieci:

  1. Zrozumienie myśli i emocji: CBT pomaga dzieciom zrozumieć, jak ich myśli wpływają na emocje i zachowania. Uczy je identyfikować negatywne lub irracjonalne myśli, które mogą prowadzić do trudnych emocji, takich jak niepokój, smutek czy złość.
  2. Zmiana negatywnych wzorów myślowych: Terapeuci pomagają dzieciom w nauce technik, dzięki którym mogą przekształcać negatywne myśli w bardziej pozytywne i realistyczne. To podejście uczy umiejętności, które mogą być używane w codziennym życiu, wzmacniając pewność siebie i niezależność.
  3. Nauka umiejętności radzenia sobie: CBT naucza dzieci strategii radzenia sobie w trudnych sytuacjach, co może obejmować techniki relaksacyjne, umiejętności rozwiązywania problemów oraz techniki komunikacyjne. Dzieci uczą się, jak skutecznie zarządzać swoimi emocjami oraz interakcjami z innymi.
  4. Praca z zachowaniami: Terapeuci pomagają dzieciom zidentyfikować niepożądane zachowania oraz opracować plany zmiany tych zachowań na bardziej konstruktywne. W tym celu często stosuje się różne techniki, takie jak nagradzanie pozytywnych zachowań, co wspiera ich rozwój.
  5. Wsparcie dla rodziców: Psychoterapia poznawczo-behawioralna często obejmuje również pracę z rodzicami, aby zrozumieli, w jaki sposób mogą wspierać swoje dzieci w stosowaniu nabytych umiejętności w życiu codziennym. Wspólna edukacja rodziców i dzieci może wzmacniać efekty terapeutyczne.

Kiedy stosować psychoterapię poznawczo-behawioralną?

Psychoterapia CBT jest skuteczna w leczeniu wielu problemów psychicznych, w tym:

  • Lęków i fobii
  • Depresji
  • Problematycznych zachowań (np. agresji, oporu)
  • Problemy w relacjach społecznych
  • Dysregulacje emocjonalne

Psychoterapia poznawczo-behawioralna dla dzieci to efektywna i naukowo potwierdzona forma terapii, która dostosowuje się do specyficznych potrzeb najmłodszych. Dzięki pracy z myślami, emocjami i zachowaniami dzieci zdobywają narzędzia do lepszego radzenia sobie z trudnościami życiowymi, co przyczynia się do ich ogólnego rozwoju oraz dobrego samopoczucia.

Psychoterapia poznawczo-behawioralna dla osób dorosłych

Terapia poznawczo-behawioralna (CBT) to jedna z najskuteczniejszych form psychoterapii, której celem jest pomoc dorosłym w radzeniu sobie z różnorodnymi problemami emocjonalnymi i psychologicznymi. Opiera się na założeniu, że myśli, emocje i zachowania są ze sobą ściśle powiązane, i że zmieniając jeden z tych elementów, można wpłynąć na pozostałe.

Kluczowe założenia terapii poznawczo-behawioralnej dla dorosłych:

  1. Zrozumienie związków między myślami, emocjami a zachowaniami: CBT koncentruje się na identyfikowaniu negatywnych lub irracjonalnych myśli, które mogą prowadzić do trudnych emocji i niepożądanych zachowań. Uczestnicy uczą się rozpoznawać te myśli i ich wpływ na codzienne życie.
  2. Zmiana negatywnych wzorów myślowych: Terapeuci pomagają pacjentom w nauce technik przekształcania negatywnych myśli w bardziej pozytywne i realistyczne. Praca ta, często nazywana „przymiotnikowaniem myśli”, pozwala ludziom kształtować bardziej sprzyjające podejścia do siebie i otaczającego świata.
  3. Nauka umiejętności radzenia sobie: CBT dostarcza praktycznych narzędzi i strategii, które pacjenci mogą stosować w codziennym życiu, aby radzić sobie z wyzwaniami. Techniki te obejmują rozwiązywanie problemów, techniki relaksacyjne oraz umiejętności komunikacyjne.
  4. Praca z zachowaniami: Terapia poznawczo-behawioralna skupia się również na analizie zachowań, które mogą być źródłem problemów. Pacjenci uczą się technik modyfikacji zachowań, identyfikując i eliminując niepożądane nawyki, co prowadzi do poprawy jakości życia.
  5. Cele krótkoterminowe i mierzalne: CBT jest zazwyczaj terapią krótkoterminową, która wyznacza konkretne, osiągalne cele terapeutyczne. Dzięki temu postępy są mierzalne i można je regularnie oceniać.

Zastosowanie terapii poznawczo-behawioralnej

CBT jest skuteczna w leczeniu wielu problemów psychicznych, w tym:

      • Zaburzeń lękowych (np. lęku panicznego, fobii)
      • Zaburzeń obsesyjno-kompulsywnych (OCD)
      • Zaburzeń odżywiania
      • Bezsenności
      • Problematycznych wzorców zachowań

Terapia poznawczo-behawioralna dla dorosłych to praktyczna i stawiająca na aktywną współpracę forma psychoterapii, która pozwala uczestnikom na zrozumienie i zmianę wzorców myślowych oraz zachowań, które wpływają na ich życie. Dzięki nabytym umiejętnościom i technikom, pacjenci mogą lepiej radzić sobie z codziennymi wyzwaniami, poprawić swoje samopoczucie oraz podnieść jakość życia.

 

Integracja sensoryczna

Gabinet integracji sensorycznej dla dzieci i młodzieży to specjalistyczna przestrzeń, w której dzieci mogą rozwijać swoje umiejętności sensoryczne, motoryczne i społeczne poprzez zabawę oraz różnorodne formy terapii. Naszym celem jest wspieranie dzieci w lepszym przetwarzaniu bodźców zmysłowych, co przyczynia się do ich wszechstronnego rozwoju oraz poprawy jakości życia.

Nasza oferta obejmuje:

  • Diagnoza i ocena procesów przetwarzania sensorycznego:
    Przeprowadzamy szczegółową diagnozę, aby poznać i zrozumieć indywidualne potrzeby każdego dziecka. Oparta na wywiadzie z rodzicem, obserwacji i testach, diagnoza pozwala nam stworzyć skuteczny plan terapeutyczny. Proces diagnostyczny jest niezbędny do oceny trudności dziecka oraz do ustalenia szczegółowego programu terapii indywidualnej.
  • Indywidualna Terapia Integracji Sensorycznej
    W naszym gabinecie dzieci doświadczają zindywidualizowanych sesji terapeutycznych, które skupiają się na wspieraniu ich zdolności do przetwarzania informacji sensorycznych. Przy pomocy odpowiednio dobranych zabaw sensomotorycznych oraz sprzętu specjalistycznego układ nerwowy dziecka stopniowo uczy się skutecznie przetwarzać bodźce sensoryczne: wzrokowe, słuchowe, dotykowe oraz przedsionkowo – proprioceptywne.
  • Zajęcia Grupowe:
    Prowadzimy również zajęcia SI w małych grupach. Interakcje z rówieśnikami wspierają kompetencje komunikacyjne i współpracy. Tak stworzone środowisko sprzyja nie tylko rozwojowi integracji sensorycznej, ale również budowaniu relacji społecznych.
  • Wsparcie dla Rodzin:
    Zdajemy sobie sprawę, że rozwój dziecka to proces, w który zaangażowana jest cała rodzina. Oferujemy konsultacje oraz warsztaty dla rodziców, które pomagają w zrozumieniu specyficznych potrzeb dziecka oraz dostarczają narzędzi do wspierania go w codziennym życiu. Możemy zapoznać Państwa z różnorodnymi zabawami sensorycznymi, które będą odpowiednie dla Państwa dziecka.

Dysponujemy nowoczesnym wyposażeniem oraz korzystamy z metod opartych na naukowych badaniach i praktyce. Nasi terapeuci to doświadczeni specjaliści, którzy z pasją i empatią podchodzą do każdego dziecka, dostosowując metody pracy do jego indywidualnych potrzeb.

Zapraszamy do skorzystania z naszych usług. Razem możemy pomóc Twojemu dziecku odnaleźć radość w eksploracji świata oraz rozwijać umiejętności, które będą mu niezbędne w codziennym życiu!


Terapia ręki

Gabinet terapii ręki dla dzieci i młodzieży to specjalistyczna przestrzeń, w której oferujemy wsparcie w rozwijaniu sprawności manualnej oraz koordynacji ruchowej. Naszym celem jest pomoc dzieciom w rozwinięciu umiejętności niezbędnych do wykonywania codziennych czynności samoobsługowych, sprawnego pisania, rysowania, wycinania czy manipulowania przedmiotami.

Nasza oferta obejmuje:

  • Diagnoza i Ocena Funkcjonalna: :
    Przeprowadzamy szczegółową diagnozę, aby zidentyfikować specyficzne potrzeby i trudności dziecka. Ocena pozwala nam stworzyć indywidualny plan terapeutyczny, skoncentrowany na jego rozwoju.
  • Indywidualna Terapia Ręki:
    Oferujemy atrakcyjne zajęcia dostosowane do potrzeb każdego dziecka, które koncentrują się na rozwijaniu i wspieraniu sprawności całej ręki, a także
    wzmocnieniu centrum ciała. Pracujemy z dziećmi borykającymi się z różnorodnymi trudnościami m. innymi z opóźnionym rozwojem motorycznym, dysgrafią, z nieprawidłowym chwytem narzędzia kreślarskiego, zwiększoną męczliwością podczas pisania czy słabymi mięśniami posturalnymi.

W ramach terapii wykorzystujemy różnorodne zabawy i ćwiczenia, które nie tylko rozwijają zdolności manualne, ale także uczą dzieci samodzielności w wykonywaniu codziennych czynności, takich jak ubieranie się, spożywanie posiłków przy pomocy sztućców czy też realizowaniu zadań typowo szkolnych (pisanie, rysowanie, wycinanie).

Nasze zajęcia są prowadzone w formie zabawy, co sprawia, że dzieci chętnie uczestniczą w spotkaniach. Wykorzystujemy różnorodne materiały i przybory, które angażują dzieci i sprawiają, że terapia staje się przyjemnością.

  • Wsparcie dla Rodzin:
    Oferujemy konsultacje oraz warsztaty dla rodziców, które pomagają w zrozumieniu potrzeb dziecka i dostarczają narzędzi do wspierania go w domu. Wspólnie omawiamy, jak wprowadzać ćwiczenia i aktywności wspierające rozwój sprawności ręki.

Gabinet jest wyposażony w nowoczesne narzędzia i materiały terapeutyczne, a nasze podejście opiera się na indywidualnym podejściu do każdego dziecka. Zespół terapeutów to wykwalifikowani specjaliści, którzy z pasją i zaangażowaniem pomagają dzieciom osiągać postępy.

Zapraszamy do skorzystania z naszych usług. Razem możemy pomóc Twojemu dziecku rozwijać umiejętności, które są niezbędne w codziennym życiu oraz wspierać samodzielność i pewność siebie w działaniu!

Gimnastyka korekcyjna

Zajęcia z gimnastyki korekcyjnej dla dzieci i młodzieży to idealna forma wsparcia dla wszystkich, którzy pragną poprawić swoją postawę, zwiększyć elastyczność oraz wzmocnić mięśnie. W naszym gabinecie wierzymy, że zdrowie fizyczne jest fundamentem dobrego samopoczucia i efektywnego uczenia się.

Nasza oferta obejmuje:

  • Diagnoza Rozwoju Motoryki Dużej:
    Diagnoza motoryki dużej to kluczowy etap, który pozwala na ocenę rozwoju ruchowego dziecka, zanim zacznie ono uczestniczyć w zajęciach gimnastyki korekcyjnej. Celem diagnozy jest zidentyfikowanie ewentualnych trudności, ograniczeń oraz specyficznych potrzeb, co umożliwia stworzenie skutecznego i indywidualnego programu terapeutycznego. Diagnoza rozpoczyna się od przeprowadzenia szczegółowego wywiadu z rodzicami lub opiekunami. Zbierane są informacje na temat historii rozwoju motorycznego dziecka, występujących problemów zdrowotnych, urazów, a także codziennych aktywności i nawyków ruchowych. Ważne jest zrozumienie, czy dziecko ma przyswojone doświadczenia ruchowe, jakie są jego mocne strony oraz obszary do poprawy. Następnie specjalista obserwuje dziecko w trakcie zabawy oraz wykonywania różnych czynności ruchowych. Zwraca szczególną uwagę na:
      • koordynację ruchową
      • równowagę i stabilność
      • siłę mięśniową
      • elastyczność
      • zdolność do pokonywania przeszkód i wykonywania skomplikowanych ruchów

Następnie przeprowadza się określone testy, które oceniają zdolności motoryczne dziecka. Mogą to być zadania takie jak bieganie, skakanie, czołganie się, chodzenie po linii prostej, czy wykonywanie ćwiczeń na równoważni. Testy te pozwolą na dokładną ocenę umiejętności i ewentualnych trudności w obszarze motoryki dużej. Na podstawie wyników diagnozy opracowywany jest spersonalizowany plan terapeutyczny, który uwzględnia cele każdego dziecka oraz metody pracy, które będą stosowane podczas zajęć gimnastyki korekcyjnej. W planie mogą znaleźć się również zalecenia dla rodziców dotyczące wspierania rozwoju motoryki dużej w codziennym życiu.

    • Zajęcia indywidualne:
      Każde dziecko jest inne, dlatego nasze zajęcia są dostosowane do jego specyficznych potrzeb i możliwości. Zajęcia skupiają się na poprawie postawy ciała, likwidacji dysfunkcji oraz zapobieganiu wadom postawy, takim jak skolioza czy lordoza. Dzięki wykonanej wcześniej diagnozie, pracujemy zgodnie z ustalony  planem  ćwiczeń. W ramach zajęć stosujemy różnorodne ćwiczenia, które pomagają w wzmocnieniu mięśni, poprawie elastyczności oraz koordynacji ruchowej. Nasze metody są oparte na najlepszych praktykach i dostosowane do poziomu sprawności uczestników. Regularnie oceniamy stan postawy ciała oraz postępy w rehabilitacji, aby dostosować program do zmieniających się potrzeb dzieci. Współpracujemy z rodzicami, aby omawiać rezultaty i dalsze kierunki pracy. Zajęcia prowadzone są w przyjaznej i motywującej atmosferze, co sprawia, że dzieci chętnie uczestniczą w ćwiczeniach. Stawiamy na zabawę i pozytywne podejście do aktywności fizycznej, co sprzyja lepszemu przyswajaniu wiedzy o zdrowym stylu życia. Zajęcia mogą być prowadzone indywidualnie lub w kameralnych (max 3 osoby) grupach.

Nasi doświadczeni instruktorzy to wykwalifikowani specjaliści, którzy z pasją i zaangażowaniem podchodzą do pracy z dziećmi i młodzieżą. Dzięki ich wsparciu każde dziecko ma szansę na poprawę swojej sprawności fizycznej i ogólnego samopoczucia.

Zapraszamy do zapisów na zajęcia z gimnastyki korekcyjnej! Wspólnie możemy zadbać o zdrowie i prawidłowy rozwój Twojego dziecka, dając mu narzędzia do osiągnięcia lepszej postawy ciała i większej pewności siebie.

Wczesne wspomaganie rozwoju (WWR)

Wczesne Wspomaganie Rozwoju (WWR) to kompleksowy proces wsparcia dzieci i ich rodzin, który ma na celu wspieranie rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym, zwłaszcza tych, które borykają się z różnymi trudnościami rozwojowymi lub są zagrożone ich wystąpieniem. W przypadku WWR skupiamy się na:

  1. Wczesnej interwencji: Rozpoczęcie działań wspomagających rozwój na jak najwcześniejszym etapie życia dziecka, co jest kluczowe dla poprawy długofalowych wyników rozwojowych.

  2. Indywidualnym podejściu: Opracowywanie spersonalizowanych programów wspierających, które odpowiadają na unikalne potrzeby i możliwości każdego dziecka.

  3. Interdyscyplinarny zespół specjalistów: W procesie WWR uczestniczy zespół specjalistów, takich jak terapeuci, psycholodzy, pedagodzy, logopedzi oraz inne osoby wspierające rozwój dziecka. Współpraca ta ma na celu całościowe podejście do problemów rozwojowych.

  4. Wsparciu dla Rodzin: Działania wspomagające obejmują również edukację i wsparcie dla rodziców oraz opiekunów, co pozwala im lepiej zrozumieć potrzeby dziecka i wspierać jego rozwój w codziennym życiu.

  5. Zajęcia i Terapie: Programy WWR zwykle obejmują różnorodne terapie i zajęcia mające na celu rozwijanie umiejętności motorycznych, społecznych, poznawczych i emocjonalnych.

Celem wczesnego wspomagania rozwoju jest umożliwienie dzieciom osiągnięcia jak największej samodzielności, poprawa jakości życia oraz przygotowanie ich do pełnego udziału w życiu społecznym i edukacyjnym. Wczesna interwencja ma fundamentalne znaczenie dla rozwoju dziecka, ponieważ pierwszy okres życia jest kluczowy dla kształtowania umiejętności i zdolności, które mają wpływ na przyszłość.

WAŻNE!! Zajęcia w ramach WWR odbywają się na podstawie opinii o wczesnym wspomaganiu rozwoju, które wydawane jest przez poradnie psychologiczno-pedagogiczne i są finansowane przez Urząd Miasta Krakowa, Wydział Edukacji. Rodzaj i częstotliwość zajęć ustalany jest indywidualnie przed przystąpieniem do współpracy. Zajęcia w ramach WWR odbywają się w gabinecie terapeutycznym w Przedszkolu Publicznym “Karmelkowy Zakątek” przy ul. Porucznika Wąchały 7 oraz przy ul. Motarskiego 4 w Krakowie. W celu pozyskania szczegółowych informacji oraz dostępności, prosimy o kontakt telefoniczny.

Zajęcia indywidualne z udziałem psa

Zajęcia indywidualne z udziałem psa to specjalnie zaplanowane sesje, które są dostosowane do potrzeb i zainteresowań dziecka. Mogą służyć różnym celom: od wspierania rozwoju emocjonalnego i społecznego, poprzez edukację, aż po poprawę kondycji fizycznej. Pies, jako aktywny uczestnik tych zajęć, odgrywa kluczową rolę w motywowaniu dziecka, budowaniu jego pewności siebie oraz rozwijaniu różnych umiejętności.

Cele zajęć indywidualnych z udziałem psa:

  • Wsparcie emocjonalne: Pomoc w radzeniu sobie z emocjami, budowanie pewności siebie i poczucia bezpieczeństwa.
  • Rozwój społeczny: Nauka empatii, współpracy i komunikacji poprzez interakcje z psem.
  • Stymulacja intelektualna: Zajęcia edukacyjne, które rozwijają zdolności poznawcze dziecka w interaktywny sposób.
  • Poprawa kondycji fizycznej: Aktywność ruchowa i rozwój motoryki dużej poprzez wspólne zabawy i ćwiczenia z psem, jak również wzmacnianie umiejętności z zakresu motoryki małej za pomocą różnych ćwiczeń wykonywanych wspólnie z psem.

Przykłady zajęć indywidualnych z udziałem psa:

  1. Sesje terapeutyczne:
  • Terapia przez kontakt z psem: Indywidualne zajęcia terapeutyczne z psem mogą wspierać dzieci z trudnościami emocjonalnymi, takimi jak lęk, stres czy depresja. Pies działa jako katalizator, pomagając dziecku otworzyć się na terapeutę i wyrażać swoje emocje.
  • Terapia sensoryczna: Pies może pomóc przy stymulacji zmysłów dziecka, co jest szczególnie istotne dla dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego.
  1. Zajęcia edukacyjne:
  • Nauka poprzez zabawę: Pies może być angażowany w naukę matematyki, czytania czy nauki o przyrodzie. Na przykład dziecko może czytać na głos książki psu lub rozwiązywać zagadki matematyczne, w których pies jest aktywnym uczestnikiem.
  • Rozwijanie umiejętności szkolnych: Pies może być motywatorem do rozwijania umiejętności szkolnych, takich jak czytanie, pisanie czy rozwiązywanie problemów logicznych.
  1. Rozwój umiejętności społecznych:
  • Nauka komunikacji: Zajęcia z psem mogą pomóc dziecku w rozwijaniu umiejętności komunikacyjnych. Dziecko uczy się, jak jasno wyrażać swoje potrzeby i jak rozumieć sygnały wysyłane przez psa.
  • Budowanie pewności siebie: Poprzez odpowiedzialność za psa i interakcje z nim, dziecko rozwija pewność siebie i poczucie własnej wartości.
  1. Aktywność fizyczna:
  • Ćwiczenia ruchowe: Pies może być partnerem do wspólnych ćwiczeń, takich jak bieganie, skakanie przez przeszkody czy zabawy w aportowanie. Aktywności te wspierają rozwój motoryczny dziecka, zarówno motoryki dużej, jak i motoryki małej, która stymulowana jest za pomocą różnorodnych aktywności, będąc w ten sposób interesującą alternatywą klasycznych ćwiczeń z obszaru terapii ręki.

Korzyści z zajęć indywidualnych z udziałem psem:

  • Indywidualne podejście: Zajęcia są dostosowane do unikalnych potrzeb i tempa rozwoju dziecka, co zwiększa ich skuteczność.
  • Budowanie więzi: Regularne interakcje z psem pomagają w budowaniu silnej więzi, która przekłada się na lepsze samopoczucie i rozwój emocjonalny dziecka.
  • Zwiększenie motywacji: Pies jako motywator sprawia, że dziecko chętniej angażuje się w naukę i ćwiczenia, co przekłada się na lepsze rezultaty.
  • Poprawa umiejętności społecznych: Praca z psem rozwija umiejętności takie jak empatia, komunikacja i współpraca, co jest korzystne w relacjach z rówieśnikami i dorosłymi.

Zajęcia indywidualne z psem dla dziecka to wyjątkowa forma wsparcia, która łączy edukację, terapię i zabawę. Pies, jako stały towarzysz zajęć, pomaga dziecku w rozwijaniu różnorodnych umiejętności, przyczyniając się do jego wszechstronnego rozwoju.

 

PSYCHODIETETYKA

Zdrowie i dobrostan to nie tylko to, co jemy, ale także to, jak myślimy o jedzeniu i o sobie samych. Nasze konsultacje psychodietetyczne łączą w sobie wiedzę z zakresu dietetyki i psychologii, aby pomóc Ci zrozumieć i zmienić Twoje nawyki żywieniowe na poziomie emocjonalnym i behawioralnym.

Podczas naszych spotkań skupiamy się na:

  • Indywidualnym podejściu – każda osoba jest wyjątkowa, dlatego nasze konsultacje dostosowujemy do Twoich potrzeb, stylu życia i celów.
  • Zrozumieniu relacji z jedzeniem – pomagamy zidentyfikować i zrozumieć mechanizmy, które wpływają na Twoje nawyki żywieniowe, w tym emocjonalne jedzenie, kompulsywne podjadanie czy restrykcyjne diety.
  • Wsparciu emocjonalnym – wspólnie pracujemy nad budowaniem zdrowych relacji z jedzeniem, ciałem i sobą samym, wspierając Cię w trudnych momentach i motywując do wprowadzania trwałych zmian.
  • Edukacji i strategiach żywieniowych – otrzymasz praktyczne porady, które pomogą Ci osiągnąć swoje cele zdrowotne i poprawić jakość życia.

 

Oferujemy pomoc dzieciom, młodzieży oraz osobom dorosłym w zakresie:

  • Leczenia zaburzeń odżywiania
  • Radzenia sobie z jedzeniem emocjonalnym
  • Budowania zdrowej relacji z jedzeniem i własnym ciałem
  • Kształtowania zdrowych nawyków żywieniowych
  • Motywowania do zmiany i pokonywaniu trudności
  • Uświadamiania mechanizmów psychologicznych wpływających na jedzenie

Zapraszamy do współpracy.

TERAPIA PEDAGOGICZNA

Terapia pedagogiczna to specjalistyczna forma wsparcia edukacyjnego, której celem jest pomoc dzieciom i młodzieży z trudnościami w nauce oraz w rozwijaniu umiejętności poznawczych i społecznych. Dzięki indywidualnemu podejściu oraz dopasowaniu metod pracy do potrzeb dziecka, terapia pedagogiczna pomaga w pokonywaniu barier edukacyjnych i emocjonalnych, wspierając rozwój na wielu płaszczyznach.

Terapia pedagogiczna jest skierowana do dzieci i młodzieży, które:

  • Zmagają się z trudnościami w czytaniu, pisaniu lub liczeniu (dysleksja, dysgrafia, dyskalkulia),
  • Mają problemy z koncentracją uwagi i pamięcią,
  • Doświadczają trudności emocjonalnych i społecznych, wpływających na naukę i zachowanie w szkole,
  • Przechodzą przez trudne sytuacje życiowe, które mogą zakłócać ich rozwój edukacyjny,
  • Potrzebują wsparcia w rozwijaniu umiejętności poznawczych, takich jak myślenie logiczne, planowanie czy rozwiązywanie problemów.

Jak wygląda terapia pedagogiczna?

Nasze podejście opiera się na pracy z dzieckiem w atmosferze zaufania i wsparcia, aby mogło czuć się bezpiecznie i komfortowo. Każda terapia rozpoczyna się od dokładnej diagnozy potrzeb i trudności dziecka, co pozwala na opracowanie indywidualnego planu pracy. W zależności od potrzeb, terapia obejmuje:

  • Ćwiczenia rozwijające umiejętności szkolne (czytanie, pisanie, liczenie),
  • Zajęcia wspierające rozwój pamięci, koncentracji i logicznego myślenia,
  • Wsparcie emocjonalne i praca nad budowaniem pewności siebie,
  • Rozwijanie kompetencji społecznych i umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach,
  • Współpracę z rodzicami i nauczycielami, aby zapewnić dziecku kompleksowe wsparcie.

Dlaczego warto wybrać naszą terapię pedagogiczną?

  • Indywidualne podejście – każde dziecko jest inne, dlatego dostosowujemy metody pracy do jego potrzeb i możliwości.
  • Profesjonalizm i doświadczenie – nasi specjaliści to wykwalifikowani pedagodzy terapeuci z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi i młodzieżą.
  • Wsparcie i motywacja – skupiamy się nie tylko na aspektach edukacyjnych, ale również na emocjonalnym wsparciu dziecka, aby mogło w pełni wykorzystać swój potencjał.
  • Bliska współpraca z rodzicami – regularnie informujemy rodziców o postępach i wspólnie ustalamy dalsze kroki w pracy terapeutycznej.

Terapia pedagogiczna to szansa na lepszy start i pokonywanie trudności szkolnych w sposób zrównoważony i przyjazny dziecku. Jeśli zauważasz, że Twoje dziecko potrzebuje dodatkowego wsparcia, skontaktuj się z nami – pomożemy znaleźć rozwiązanie i wspólnie zadbamy o jego rozwój.

CENNIK

 

WSPARCIE LOGOPEDYCZNE

czas trwaniacena
Diagnoza logopedycznado 90 minut   200,00 zł
Diagnoza logopedyczna z opinią pisemnądo 90 minut   300,00 zł
Terapia logopedyczna50 minut   140,00 zł
Konsultacja logopedyczna50 minut   150,00 zł

 

WSPARCIE PSYCHOLOGICZNE

czas trwaniacena
Diagnoza psychologicznado 90 minut   300,00 zł
Diagnoza psychologiczna z opinią pisemnądo 90 minut   400,00 zł
Terapia psychologiczna50 minut   180,00 zł
Konsultacja psychologiczna (może być on-line)50 minut   200,00 zł
Trening Umiejętności Rodzicielskich5 spotkań po 90 minut   800,00 zł
Trening Umiejętnośći Społecznych dla dzieci i młodzieży10 spotkań po 45 minut   950,00 zł
Konsultacja rodzicielska50 minut   250,00 zł
Psychoterapia dzieci i młodzieży50 minut   210,00 zł
Psychoterapia osób dorosłych50 minut   210,00 zł

 

INTEGRACJA SENSORYCZNA

czas trwaniacena
Diagnoza przetwarzania sensorycznego50 minut (3 spotkania) + 1 spotkanie 30 min z wydaniem opinii wraz z zaleceniami)   600,00 zł
Indywidualna terapia integracji sensorycznej50 minut   150,00 zł
Konsultacja z zakresu integracji sensorycznej50 minut   200,00 zł

 

TERAPIA RĘKI

czas trwaniacena
Diagnoza i ocena funkcjonalna60 minut   200,00 zł
Indywidualna terapia ręki50 minut   140,00 zł

 

GIMNASTYKA KOREKCYJNA

czas trwaniacena
Gimnastyka indywidualna50 minut   140,00 zł
Gimnastyka w grupie 3-osobowej50 minut     90,00 zł

 

WSPARCIE PEDAGOGICZNE

czas trwaniacena
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne (terapia pedagogiczna)50 minut140,00zł
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne (terapia pedagogiczna)
z udziałem psa
50 minut210,00zł
Trening regulacji emocji-grupowe zajęcia muzyczno-ruchowe w grupie 4-osobowej50 minut70,00zł

 

PSYCHODIETETYKA

czas trwaniacena
Pierwsza konsultacja psychodietetycznado 90 minut250,00 zł
Kolejna konsultacja psychodietetycznado 50 minut180,00 zł

 

DOGOTERAPIA

czas trwaniacena
Dogoterapia indywidualnado 50 minut200,00zł
Dogoterapia w grupie 3 -osobowejdo 50 minut80,00zł

 

WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU (WWR)

Zajęcia bezpłatne, finansowane z Urzędu Miasta Krakowa.
Pakiet dla dzieci z opinią w sprawie stwierdzenia potrzeby wczesnego wspomagania rozwoju (WWR). WWR obejmuje: zajęcia integracji sensorycznej, zajęcia stymulujące rozwój zgodnie ze wskazaniem w opinii. Liczba i czas spotkań dostosowywana jest do potrzeb dziecka.

Umów wizytę

Uczestników

lokalizacje w Krakowie

Lat doświadczenia

Skontaktuj się

Lokalizacje:
Family Project Sp. z o. o.
ul. Por. Wąchały 7, 30-608 Kraków

Gabinety Terapeutyczne Family Project
Aleksandra Fredry 32, 30-605 Kraków

Telefon:
Agnieszka 781 336 341
Barbara 606 824 879

E-mail:
kontakt@family-project.pl
gabinet@family-project.pl

Nr konta bankowego:
Nest Bank 26 1870 1045 2078 1055 2517 0001

Napisz do nas


Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych UE, informujemy, że administratorem Twoich danych osobowych jest FAMILY
Project sp. z o.o., ul. Por. Wąchały 7, 30-608 Kraków. Jesteśmy dostępni pod adresem e-mail kontakt@family-project.pl lub numerem telefonu podanym na naszej stronie www.family-project.pl. Posługujemy się danymi na podstawie Twojej zgody, w celach związanych z komunikacją pomiędzy nami a Tobą, przez okres niezbędny do zakończenia komunikacji, nie dłużej jednak niż do momentu cofnięcia zgody. Odbiorcami danych są firmy obsługujące nas w ramach IT, a w razie takiej konieczności dane mogą być przekazane uprawnionym organom państwowym. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu, wniesienia skargi do organu nadzorczego, oraz cofnięcia zgody w dowolnym momencie jednak bez wpływu na okres przed jej cofnięciem. Na podstawie Twoich danych nie podejmujemy automatycznych decyzji ani profilowania. Podanie danych jest dobrowolne jednak brak ich podania uniemożliwi współpracę i komunikację z nami.